קלנועית, רכב תפעולי, רכב חשמלי, אופניים חשמליים, ריקשה, טוק טוק, רישיון, ביטוח, משרד התחבורה – ומה שביניהם

נכון לכתיבת מילים אלה, חיפשנו, תרנו, חקרנו וחפרנו וגילינו או ליתר דיוק לא גילינו הרבה – חיפשנו מידע מבהיר ומסביר, שופך אור על סטאטוס התחבורה החשמלית הקלה בישראל, וצר לנו לאכזב אתכם, אם נאמר שלא הרבה כתוב ולא הרבה מוסבר.
יש אכן מידע מפורד אשר ניתן כל אחד כפי הבנתו לחבר ממנו תובנות על מנת לייצר מסקנה זהירה, מה מותר לי, מה אסור לי, מה קורה בשטח, איך מגיבה המשטרה לסוגיות בתחום, איך חושבים שופטים, איפה נמצא משרד התחבורה בתמונה ומה הוא מסוגל בכלל לעשות בקדנציה של ממשלה ללא תקציב, על סף בחירות, שינויי מדיניות, וראש ממשלה מזגזג מנסה להציל עורו.. איך כל אלה משפיעים על חדירתו של עולם הרכב החשמלי למדינת ישראל המחפשת את הדרך לעולם ירוק.

 

בתוך קצב משתנה של כלי תחבורה רבים בעלי מאפיינים שהרגולציות לא מספיקות לעקוב אחריהם – פנינו לאן?
בינתיים איש הישר בעיניו עושה.
אנשים נוהגים על רכבים תפעוליים ללא רישיון בנתיבי תחבורה ראשיים בערים, ללא ביטוח חובה תוך סיכון ציבור חסר ישע מול הסכנות האורבות לו.

ריכזנו כאן כמה קישורים אשר דומה ויש ביכולתם לבנות את המצרף שיאפשר לכל מי שעיניו ושכלו בראשו, לדעת ממה להיזהר, מה ניתן לעשות שאינו מסכן אותו ועל מה לא כדאי להמר.
רב הנסתר על הגלוי. ולכל הרוכשים רכבים חשמליים קטנים שונים, בעיקר את הכלים שנחשבים/נקראים רכב תפעולי, כדאי לקחת בחשבון שבעוד מספר חודשים, חצי שנה, שנה לכל היותר יש לשער, יתכן ובעוד זמן תחויבו ללמוד נהיגה / לעשות רישיון / להפסיק לנהוג במצב שלילה / לרכוש ביטוח / לעבור בדיקת רישוי שנתית ושלל הגבלים לא צפויים… עצה חשובה ומרכזית חוזרת על עצמה במוטיב קבוע: רוצים לא להסתבך? סעו לפי החוק.
הימנע מעבירות תנועה. התמקמו נכון בדר/מדרכה/כביש, חיבשו קסדה וכך תמזערו סיכוי ששוטר משועמם ייטפל אליכם. אמנם שמענו שהמשטרה לא מחרימה יותר רכבים, את אלה שהחרימה היא החזירה, ולא מזמן סיפר לנו מבקר באתר שהוא זומן למשפט על מהירות לא תקינה, ובבית המשפט הוא קבל לשופט שלא ידע דבר לגבי הגבלות מהירות רכב תפעולי וכי לא יוּדַע על ידי המוכר, ובית המשפט פטר אותו בקנס סמלי של 100 ₪ ועל תנאי למשך כמה חודשים.
ענישה קלה אמנם, אך אל תבנו על הסיפור הזה. עדיף להיזהר.
בקיצור החגיגה עומדת להיגמר, להשתנות ואולי גם במחיר יקר.. האם ההגבלים על הרכב התפעולי יביא לשגשוגה של הקלנועית הצנועה? האם בעקבות כך צפויים לנו פיתוחים מעניינים בעולם הקלנועיות? נותר לכם חובבי עולם הרכב החשמלי להמתין המתנה מורטת עצבים… לחלקכם אף הרת גורל…

להלן ריכוז מידע בסיסי על עולם הרכב החשמלי הקטן והקומפקטי, אם תצליחו להבין משהו, להרכיב תמונה כלשהי מהפאזל:
* אין בלקט מידע זה כל המלצה, הסבר או תובנה של מביא המידע באתר זה, גם אנחנו מגששים באפילה הזמנית הזו
(כך לפחות אנו מקווים). סעו בזהירות.

מה שהצלחנו למצוא שיהיה הכי פורמלי ולגאלי, הכי קרוב לממסד או הממסד עצמו, אז הנה הרגולציה הנוכחית של הקלנועית, או מה שמתיימר להיות כזו:

הנה הקישור ש"טומן בחובו" מה שמתיימר להיות ההסבר הנכסף
תקנות קלנועית

מחקרים, סקרים וסטטיסטיקות, יחידת חטיבת מידע ומחקר, מחברת ד"ר יעל הדר
קלנועיות ובטיחות בדרכים – מידע והמלצות

נסו לשמור על החוק, יש כמה הוראות בנושא – בהצלחה
תמצית הוראות הדין החלות על קלנועית וגולפית

רוצים לחדור לאחד התחומים החמים, המתקדמים והמבטיחים בעולם? כדאי לכם להבין קצת מזה
דרישות חובה – נוהל קביעת קריטריונים לצורך ייצור או יבוא קלנועית

גולפית? מה זה? מי שמע על זה בכלל?
גולף קאר / גולף קלאב? כן. אבל גולפית? נשמע כמו איזו גופיה…
גולפית ככלי רכב מנועי החייב ברישיון נהיגה וביטוח חובה

למכירות
בטלפון – 077-2312000
בוואטסאפ: 055-9107720

 

אתר מובינג לוח פרסום למכירת כלי רכב באחריות צד שלישי יבואנים ולקוחות פרטיים.

סגור לתגובות.