“טוק טוק” מישו בבית? בטוח שלא רכב חשמלי…

תכניסו טוב טוב לראש: עד להודעה חדשה אין ריקשות משא בישראל !

משרד התחבורה הגביל יבוא רכבים חשמליים קטנים מכל מיני תוצרות ידועות ופחות ידועות, עד להסדרת הרגולציות לגבי תקנות ותקנים הנוגעים ליבוא טוק טוק, הגדרה מחדש של רכב תפעולי, דרישות סף לרישיון נהיגה, ביטוח חובה ואולי גם צד גימל, תחומי הנסיעה, מדרכות, כבישים, ערים מושבים וקיבוצים, קורקינטים, בימבות, שלושה גלגלים או ארבעה, כידון או הגה, חגורות בטיחות, קלנועיות 12 קמ”ש או אולי 6?.. ושלל סוגיות.

אז מה בינתיים? בינתיים חברים למי שכבר הבין והפנים, אין יבוא, או היבוא צומצם באופן קריטי והשוק, אולמות התצוגה, המחסנים והקונטיינרים ברחבי הארץ פחות או יותר ריקים.. שמענו על כאלה שנתקעו עם קונטיינרים במכס אשר מסרבים להשתחרר, חלק משחררים מעט כלים ויוצרים זרימה קטנה וחלשה של כלים חשמליים אשר מהווה בסך הכל צלילים אחרונים של אקורד הסיום של כל אלה היבואנים הבלתי סדירים.

רכב תפעולי | ריקשה | טוקטוק / טוק טוק

אז לכל אלה המחפשים את הריקשה הפופולרית, קבלנית איסוף הקורקינטים חשמליים בתל אביב, כלי השליחויות וההובלות הקטנות האולטימטיבי שרבים הסבורים כי הוא יכול להתנייע בכל כביש עירוני אפשרי וכי אינו מחויב ברישיון נהיגה, אז א’ אתם טועים הגדול – וכדאי לכם שלא יקרה לכם דבר ולנהוג לפי חוקי התנועה ללא רבב כי הסיכון גדול – וב’ בכל מקרה לאחר סיום הבחירות ותקומתו המחודשת של משרד התחבורה, תגלו שאינכם יכולים יותר לנהוג בטוקטוקים שלכם ללא רישיון נהיגה וביטוח ואולי אף במתחמי נהיגה מורשים ומוגבלים לתנועה כפי שדורש החוק בלבד.

אז מה קרה בינתיים? בינתיים נהיה כאן שוק ספסרות מטורף בכלים החדשים האקראיים לגמרי שאולי במקרה ייקרו בדרככם, ובינתיים תגלו ששוק המשומשים ,כי מי הפראייר שימכור ריקשה בימים אלה, גם הריקשות המשומשות וגם החדשות נמכרות במחירים מטורפים ואנשים משלמים!

אבל בתכלע’ס, אם במקרה עליתם על איזה כלי, אז אתם פשוט ברי מזל, כי בכללי, ניתן לומר שפעילות הריקשות בשוק בישראל פשוט חדלה. אין, פשוט אין. נגמר. סוף. במקרה המינימום יהיו לכם בשורות בעוד כחצי שנה, אבל סביר יותר שגם שנה ושנה וחצי… אבל בכלל, שלא תטעו, גם חנויות החשמליים למיניהם מתדלדלות בקטנועים חשמליים, ושלל הרכבים התפעוליים מושכי העין אשר “ימיהם ספורים”. מה יש בינתיים? באופן יציב תמצאו אופניים חשמליים, עדיין קורקינט חשמלי נמצא במלאים וציי הרכב החשמלי המשווקים על החברות המובילות
כגון עופר אבניר עם סופר X,
מטרו מוטור עם מרשל ודגמים נוספים, UDS, ועוד נוספים. שוק הקלנועיות בינתיים נותר ללא שינוי.

אין ספק כי שוק הרכב ההחשמלי הקטן ללא רישוי לכאורה עובר שינוי וכי הפסטיבל נגמר.
המחירים יעלו, הברירות תשתנינה, ה”אופנה” תשתנה ופחות לתקופה מסוימת השוק ישוב להיות שמרני יותר ויקר.
אין בכך להספיד את עולם הרכב החשמלי הקטן, קהל הרוכשים יתאצץ מעט יותר, פחות נהגים ללא רישיון ינועו בכבישים, החברות הגדולות יבואניות ויצרניות הקלנועיות ורכבים תפעוליים תעבודנה טוב יותר, ותרווחנה טוב יותר, בכביש ינוע רכב יותר איכותי, יותר בטיחותי, ובמתחמי התנועה המותרים כחוק. מה האופציות, מי הכוחות הנמצאים בשוק ומה יש להם להציע במאמר הבא…

סגור לתגובות.